Študentské firmy bodujú aj v zahraničí

SOŠ obchodu a služieb Samuela Jurkoviča v Bratislave je členom Zväzu obchodu Slovenskej republiky a pripravuje svojich žiakov na budúce povolanie v obchode a službách s ním spojených. Od roku 2024 sa k jej tradičným odborom asistent predaja, obchodný pracovník, ekonomické a administratívne služby v podnikaní priradil aj nový odbor služby v cestovnom ruchu.

SOŠ obchodu a služieb Samuela Jurkoviča v Bratislave je členom Zväzu obchodu Slovenskej republiky a pripravuje svojich žiakov na budúce povolanie v obchode a službách s ním spojených. Od roku 2024 sa k jej tradičným odborom asistent predaja, obchodný pracovník, ekonomické a administratívne služby v podnikaní priradil aj nový odbor služby v cestovnom ruchu.
Škola má za sebou 60 rokov na trhu škôl a počas tohto obdobia prešla viacerými reformami. Jej hlavné poslanie vychovávať kvalitných odborníkov pre obchod a cestovný ruch však pretrváva naďalej. Všetci pedagógovia denne pripravujú žiakov na obchodnú realitu a nekompromisné konkurenčné prostredie. Modernými metódami, názornými príkladmi z praxe a osobným prístupom odovzdávajú pedagógovia svojim žiakom vedomosti i skúsenosti. Jednou z využívaných vyučovacích metód je aj možnosť založiť si vlastnú cvičnú firmu a nahliadnuť tak do sveta reálneho obchodu. Možnosť viesť vlastné firmy pripravuje študentov na obchodnú prax.

VÝZVA - PREDSTAVTE SVOJU FIRMU ZA 90 SEKÚND
Úspešná cvičná firma, ktorú založili študenti SOŠ obchodu a služieb Samuela Jurkoviča, nesie názov FlowKeep. Prvý úspech zaznamenala hneď v novembri 2024 na Medzinárodnom veľtrhu cvičných firiem Slovensko 2024, kde sa firma umiestnila na 3. mieste v súťaži Zodpovedná firma. Žiačka Linda Martišová navyše suverénne získala zlatú medailu pre firmu FlowKeep v prestížnej súťaži 90 sekúnd vo výťahu. Počas cesty výťahom, za 90 sekúnd, musela stručne informovať prítomných o zameraní firmy, jej produktoch, význame, vplyve na životné prostredie a ďalších detailoch. FlowKeep pokračovala v úspešnej reprezentácii Slovenska aj v marci 2025 na 30. ročníku Medzinárodného veľtrhu fiktívnych firiem v Prahe. Dvojica Linda Martišová a David Tóth, reprezentujúca snaženie celej firmy, sa v súťaži o Najlepšiu prezentáciu firmy spomedzi 74 firiem z 8 krajín Európy umiestnila na bronzovej priečke.

JEDINEČNÝ PRODUKT A POSLANIE
Aj keď je FlowKeep len cvičná firma, dievčatá si uvedomili, že poslanie je skutočné. Pomoc znevýhodneným a zraniteľným skupinám je niečo, čomu sa chcú venovať nie iba fiktívne. Preto si založili skutočné občianske združenie FlowKeep, s ktorým chcú napomôcť k pozitívnym zmenám v našej spoločnosti. Jedinečným produktom spoločnosti je vrecúško na dámske hygienické potreby a vzdelávacie materiály pre mladé dievčatá. Nepodnikateľskými cieľmi študentskej firmy, ktoré napĺňajú rozmer spoločenskej zodpovednosti, sú pomoc v boji proti menštruačnej chudobe a edukácia dievčat na základných školách. Žiačky druhého stupňa ZŠ majú možnosť otvorene sa na neformálnych stretnutiach so zástupcami firmy FlowKeep porozprávať o otázkach spojených s prvou menštruáciou, ale aj o iných problémoch, ktoré trápia mladé dievčatá.

KVÁSKOVÉ DONUTY ZO SLOVENSKA
Aj ďalšia študentská firma ide cestou spoločenskej zodpovednosti a podpory domácich producentov a ekonomiky. Firma Donut Dreams, s. r. o., zaujala po úspechu na Medzinárodnom veľtrhu cvičných firiem Slovensko 2024 aj tento rok, na 4. ročníku Ostravského veľtrhu príležitostí v areáli výstaviska Černá louka v Ostrave. Tohtoročného veľtrhu sa zúčastnilo 56 cvičných firiem z Česka a Slovenska. SOŠ obchodu a služieb Samuela Jurkoviča zastupovali žiačky z triedy IV. MA Sára Srncová, Sara Malá a Vanesa Švajdová. Firma sa zaoberá výrobou a predajom domácich kváskových donutov rôznych príchutí, ktoré sú vyrobené výlučne zo surovín od slovenských dodávateľov. Konkurencia medzi žiakmi bola naozaj veľká. Súťažilo sa v niekoľkých kategóriách. Slovenské donuty si odniesli skvelé 3. miesto v kategórii Najlepšia propagácia za 60 sekúnd. Študentky predviedli skvelé prepojenie teórie s praxou a preukázali veľkú kreativitu a nadšenie pri tvorbe svojej cvičnej firmy.

Zdroj:  PRINT | Dátum: 10.06.2025 | Zdroj: Tovar & predaj | Strana: 35 | Vydavateľ: ATOZ Marketing Services, spol. s r.o. | Rubrika: Komerčná prezentácia