Stačí upratať v regáloch

Príjemný zážitok z prerobenej predajne prináša nárast počtu zákazníkov.
PIVO NA SLOVENSKU ZAŽÍVA SVOJU RENESANCIU. ZÁUJMU V
OBCHODOCH SA TEŠIA NAJMÄ PLECHOVKY, KTORÝCH ZVYŠUJÚCI SA PREDAJ KOPÍRUJE
SPRÁVANIE ZÁKAZNÍKOV. TÍ TOTIŽ POTREBUJÚ NAKÚPIŤ RÝCHLO A POHODLNE, NA ČO JE
PLECHOVKA IDEÁLNA. PRÍJEMNÝ ZÁŽITOK Z PREROBENEJ PREDAJNE PRINÁŠA NÁRAST POČTU
ZÁKAZNÍKOV
Zákazníci sú zároveň aj náročnejší a očakávajú vyššiu
kvalitu. Neustále zlepšovanie nákupného prostredia je teda nevyhnutnosťou.
Tomuto trendu sa začínajú prispôsobovať aj predajcovia. Oplatilo sa tým, ktorí
do obchodov zaviedli výrazné zmeny.
Pivný zážitok už dávno nie je spájaný len s
reštauračnými prevádzkami či pohostinstvami. Očakávania vysokej kvality a
profesionálneho prístupu pri čapovanom pive si zákazník prenáša aj do obchodu.
Mať potraviny rýchlo v košíku, nestrácať čas medzi regálmi a rýchlo sa
zorientovať – to je cieľom súčasných spotrebiteľov siahajúcich po pivných
značkách. Slováci začali uprednostňovať viac malých nákupov namiesto jedného
veľkého týždenného. Zdá sa, že na zmeny správania zákazníkov sa pivovary
pripravili.
BOLO POTREBNÉ „UPRATAŤ“
Poskytnúť zákazníkovi pivný zážitok už len pri pohľade
na regály plné plechoviek nie je jednoduché. Potvrdil to aj výskum, ktorý pre
Plzeňský Prazdroj Slovensko robila agentúra GfK. Ukázalo sa, že v menších
prevádzkach sú pivá často rozmiestnené po celej predajni, nie vždy označené,
nerešpektujú svoju prémiovosť a stupňovitosť a značky sú medzi sebou často
pomiešané. Reakcia pivovaru po tomto zistení na seba nenechala dlho čakať. „Za
posledné tri roky sme postupne pripravili a uviedli dva kľúčové programy –
Pivnú uličku a Regálový program. Tieto programy majú zlepšovať nákupné
prostredie pre spotrebiteľa a poskytnúť mu pivný zážitok nielen pri konzumácii,
ale od momentu nákupu. Chceme, aby sa zákazník v obchode cítil príjemne, dostal
informácie, ktoré potrebuje a o tovare sa dozvedel bez zbytočného chodenia po
predajni. Nechceme uberať z jeho času,“ uviedol David Kovář, obchodný riaditeľ
pre off-trade Plzeňského Prazdroja Slovensko. Pivovar navyše prevzal
zodpovednosť aj za časť konkurencie, čím podporil celú kategóriu piva.
REGÁLOVÝ PROGRAM A PIVNÁ ULIČKA
Menšie prevádzky blízke zákazníkovi, ktoré sú
charakteristické pre tradičný trh, sa dočkali zlepšenia v rámci Regálového
programu. „S inštaláciou regálového projektu sme začali už v roku 2017. Hneď
počas prvého roka nám na daných prevádzkach narástla celá pivná kategória v
priemere o osem percent, čo je výrazne viac ako rast na celom trhu. Najviac nás
teší, že okrem nárastu hodnoty pivnej kategórie sme zaznamenali aj výrazne
vyššiu spokojnosť našich zákazníkov. Veľmi prehľadná a jednoduchá navigácia v
pivnej kategórii pomáha šetriť čas a uľahčuje výber, čo sa potom premieta aj do
pozitívnej spätnej väzby, takže zákazníci sa k nám radi vracajú,“ uviedol
Marián Cap, výkonný riaditeľ spoločnosti GVP, spol. s r. o., Humenné.
ASI 150 PREDAJNÍ PO CELOM SLOVENSKU
„Čo sa týka moderného trhu, sem sme priniesli projekt
Pivná ulička. S našimi dvoma partnermi sme dosiahli výsledky, ktoré nás
ohromili. Zákazníci extrémne ocenili to, že sme im kategóriu piva ponúkli
zoradenú, prehľadnú, osvetlenú, či už prostredníctvom cenoviek, alebo
navigácie. Ten zážitok bol taký príjemný, že dynamika nárastu zákazníkov bola
nad naše očakávania. Predaj narástol o trinásť percent v porovnaní s
benchmarkovými predajňami a podľa prieskumu GfK sa zároveň skrátil čas nákupu
priemerne o tretinu. Potvrdilo sa, že spotrebiteľ oceňuje prehľadnosť a úsporu
času,“ dodal Kovář.
Podľa doterajších skúseností obchodníkov projekt Pivná
ulička pre nich znamená jednoznačne lepší vzhľad a moderný dizajn. „Myslím, že
rok 2019 si zaslúži podobné riešenie. Prínos Pivnej uličky vidím najmä v lepšej
viditeľnosti a jednoduchšej aplikácii plánogramov. Zákazníkom prináša lepší
pocit a väčší prehľad. Radi nakupujú v krajšom prostredí,“ uviedol Jaroslav Fotul, viceprezident Zväzu obchodu SR a výkonný riaditeľ
spoločnosti Labaš.
Spotrebiteľ oceňuje lepší vzhľad, moderný dizajn,
prehľadnosť a úsporu času. Nárast zákazníkov je potom nad očakávania.
Zdroj: [22.10.2019; Obchod; Zväz obchodu Slovenskej republiky; s. 14; ZOSR]
AUTOR: ZOSR FOTO: ARCHÍV