Prezidentka Zväzu obchodu SR Nadežda Machútová vystúpila na konferencii New Retail Summit 2021

Digitalizácia, udržateľnosť a flexibilita. To sú v súčasnosti tri najčastejšie skloňované pojmy aj medzi slovenskými obchodníkmi. Zameral sa na ne aj mimoriadne pestrý a zaujímavými lákadlami nabitý program konferencie New Retail Summit 2021.
New Retail Summit organizovala spoločnosť Blue Events v spolupráci so Slovenskou alianciou moderného obchodu, Zväzom obchodu SR a Slovenským združením pre značkové výrobky dňa 8. septembra 2021. Toto vrcholové stretnutie si rovnako ako minulý rok nenechalo ujsť množstvo záujemcov. S ohľadom na kapacitu priestorov a aktuálne opatrenia však museli organizátori registrácie obmedziť a týždeň pred akciou už prihlasovanie ukončili.
V rámci programu podujatia vystúpilo niekoľko šéfov obchodných a dodávateľských firiem. O digitalizácii obchodu diskutovali napríklad Martin Beháň, prevádzkový riaditeľ Tesco pre strednú Európu, konateľ dm drogerie markt Martin Podhradský, šéfka Alza.sk Andrea Slaná, či Branislav Chmela, zo siete lekární Dr. Max Slovakia.
O vzťahu udržateľnosti a podnikania hovoril Jannis Samaras z Kofoly, ale tiež riaditeľka obchodného domu IKEA Bratislava Lucia Klečková. Aj pripravovaný depozitný systém môže byť zaujímavou biznisovou príležitosťou. Hovoril o tom Roman Postl zo spoločnosti Tomra. Ako skrátiť dodávateľský reťazec a zvýšiť podiel lokálnych potravín, to sa účastníci konferencie dozvedeli od Stanislava Čajku, generálneho riaditeľa spoločnosti Terno. Nad budúcnosťou tradičného obchodu sa zasa zamyslela Iveta Schwarzová, prevádzková riaditeľka COOP Jednota Galanta.
Pandémia urýchlila automatizáciu a digitalizáciu retailu, program tohto podujatia preto kladie silný dôraz aj na technológie. Trendy v retail technológiách vo svete a u nás predstavila Marta Nováková, majiteľka U&Sluno, ktorá považuje obchod za hlavného ťahúňa zmien a inovácií na trhu. Úspech sa nezaobíde bez šikovnej práce s dátami. Ako môže obchodník využiť platobné dáta, ukázali spoločne Michal Rajter, CEO spoločnosti Panta Rhei a Ondřej Knot, CEO spoločnosti Dateio. Jana Pleskačová z Icelandu zasa predstavila cestu od plánogramov v Exceli ku category manažmentu riadenému dátami. To, ako je slovenský trh pripravený na omnichannel prezradil Matěj Kapošváry zo spoločnosti Shopsys.
Na konferencii New Retail Summit vystúpila tiež nová prezidentka Zväzu obchodu SR Nadežda Machútová. V programe nechýbali ani aktuálne analýzy Evy Sadovskej (WOOD & Company) a Ladislava Csengeriho (GfK). Odhalili, ako sa pod vplyvom pandémie mení slovenský spotrebiteľ a s čím treba počítať. Zaujímavé prípadové štúdie zamerané na marketing pripravili zástupcovia spoločností Dedoles, GreenCoop a Slovenská sporiteľňa. Celodenný program prednášok a diskusií vrcholil odovzdaním slovenských cien Mastercard Obchodník roka.

Viac informácii o konferencii - https://www.newretailsummit.sk/sk/

Zdroj: ZO SR, blueevents.eu