Predaj slovenských produktov predstavuje v sieti COOP Jednota viac ako 70%
Systém COOP Jednota prináša zákazníkom slovenskú produkciu už 155 rokov, v takmer 2 000 predajniach po celom Slovensku. Dopyt po kvalitných slovenských potravinách je zrejmý v meste i na vidieku. Ukázal to aj prieskum agentúry 2muse realizovaný na jeseň 2023, z ktorého vyplynulo, že až 76 % spotrebiteľov preferuje potraviny slovenského pôvodu.
Systém COOP Jednota prináša zákazníkom slovenskú
produkciu už 155 rokov, v takmer 2 000 predajniach po celom Slovensku. Dopyt po kvalitných slovenských potravinách je zrejmý v meste i
na vidieku. Ukázal to aj prieskum agentúry 2muse realizovaný na jeseň 2023, z
ktorého vyplynulo, že až 76 % spotrebiteľov
preferuje potraviny slovenského
pôvodu.
Obchodná politika najväčšieho domáceho obchodného reťazca COOP Jednota je
založená na dlhodobej spolupráci so slovenskými
dodávateľmi a overenej slovenskej
kvalite. Predaj slovenských potravín
tvorí v systéme COOP Jednota viac ako 70% z reálneho predaja cez registračné
pokladnice, čo je dlhodobo najviac spomedzi všetkých obchodných reťazcov
pôsobiacich na slovenskom trhu. Na tejto metóde je postavená aj informačná
povinnosť obchodných reťazcov smerom k Ministerstvu pôdohospodárstva a rozvoja
vidieka SR. Obchodné reťazce pôsobiace na slovenskom trhu sú povinné odovzdávať
ministerstvu polročný výkaz o percentuálnom podiele obratu z predaja potravín vyrobených v Slovenskej republike na
celkovom obrate.
„Podpora predaja slovenskej produkcie je jeden z
kľúčových strategických cieľov COOP Jednoty, preto výrobky od slovenských
dodávateľov dominujú v ponuke našich predajní. V predajniach COOP Jednoty nájdu
zákazníci výlučne slovenskú bryndzu a slovenské vajcia. Podiel predaného
slovenského kuracieho mäsa na celkovom obrate z predaja predstavuje tiež takmer
100%, slovenského mlieka 99%, smotany 98% a slovenského medu 97%. S našimi
slovenskými dodávateľmi máme vybudované dlhodobé korektné obchodné vzťahy. Napriek
silnému cenovému tlaku lacnejších zahraničných alternatív v ponuke konkurencie,
úspešne držíme slovenskú líniu našej obchodnej politiky. Dôverujeme domácej
produkcii a zákazníci dôverujú nám,“ zdôrazňuje Ján Bilinský, predseda
predstavenstva, COOP Jednota Slovensko.
Vlastné značky s krajinou pôvodu Slovensko
Domácich producentov podporuje systém COOP Jednota aj
prostredníctvom vlastných značiek, z ktorých až 85% pochádza od slovenských
dodávateľov. Prioritou pri rozvoji portfólia vlastných značiek je, aby ho
tvorili práve produkty od domácich slovenských a lokálnych výrobcov. „Zákazník
veľmi citlivo vníma krajinu pôvodu ako aj to, ktorý výrobca produkt vyrába. Ako
jeden z prvých obchodných reťazcov sme na výrobkoch vlastných značiek začali
uvádzať podrobnú informáciu o výrobcovi. Pri produktoch našich vlastných
značiek je pre nás obzvlášť dôležitá transparentnosť a férovosť voči
zákazníkovi, preto považujeme za samozrejmosť danú informáciu uvádzať,“
konštatuje Ján Bilinský. Regionálne spotrebné družstvá majú vybudované
partnerstvá s lokálnymi pekármi, mäsiarmi a spracovateľmi či výrobcami mlieka a
mliečnych produktov. V systéme COOP Jednota spolupracujeme s viac ako 1 300
lokálnymi slovenskými
dodávateľmi. Širokou ponukou regionálneho sortimentu chceme spotrebiteľom ponúknuť
atraktívne domáce špeciality a zároveň podporiť miestnych producentov.
Garancia COOP kvality
Vlastné značky predstavujú kvalitatívne a cenovo
výhodnú alternatívu k značkovým produktom. V spolupráci s akreditovanými
laboratóriami stanovujeme úroveň kvality našich výrobkov a dohliadame nad jej
dodržiavaním. Systém kontroly
bezpečnosti a kvality potravín
je v sieti COOP Jednota postavený na odbornosti, nezávislosti a prísnych
normách. Vďaka precíznej kontrole postavenej na odborných analýzach, môžeme na
výrobkoch vlastných značiek uvádzať logo Garancia COOP kvality. V záujme
ochrany spotrebiteľa sú všetky výrobky uvedené na trh pod vlastnou značkou
automaticky zaradené do systému kontrol.
Slovenské potraviny
patria na naše regály
Slovenskí spotrebitelia
majú záujem o domáce produkty, dôverujú ich osvedčenej kvalite, preto ich v
sieti COOP Jednota konzistentne podporujeme a prinášame zákazníkom pestrú a
cenovo dostupnú ponuku slovenských výrobkov.
Prebiehajúcou marketingovou kampaňou demonštrujeme čo by sa stalo, keby z
predajní COOP Jednoty zmizli všetky slovenské potraviny.
Ostali by poloprázdne regály. Týmto posolstvom chceme poukázať na to, že v
sieti našich predajní je najviac slovenských výrobkov
a zákazníkov chceme ubezpečiť, že ich v našich predajniach vždy nájdu. Navyše,
ak v období do 21.02.2024 zrealizujú nákup v hodnote minimálne 25 €, môžu
vyhrať ceny až za 100 000 €.
Zdroj: COOP Jednota
Zdroj: [07.02.2024; retailmagazin.sk; Aktuálne; 00:00; Redakcia]
https://www.retailmagazin.sk/aktualne-vpravo/7577-predaj-slovenskych-produktov-predstavuje-v-sieti-coop-jednota-viac-ako-70
https://www.retailmagazin.sk/aktualne-vpravo/7577-predaj-slovenskych-produktov-predstavuje-v-sieti-coop-jednota-viac-ako-70