Pozor pri akciách a zľavách

Akcia, zľava, výpredaj, takéto nápisy opäť zaplavili výklady obchodov.   
Adam Zavřel, moderátor: „Akcia, zľava, výpredaj, takéto nápisy opäť zaplavili výklady obchodov.“
Aneta Parišková: „Pútajú pozornosť mnohých ľudí a zaujíma sa o ne aj Slovenská obchodná inšpekcia, ktorá má na starosti aj kontrolu akcií a zliav.“
Adam Zavřel: „Ak si myslíte, že chybný údaj na cenovke po zľave je najčastejším problémom, mýlite sa. Kontroly ukazujú, že je to niečo iné.“
Barbora Jánošová, redaktorka: „V schránke vám pristane leták s neuveriteľnou akciou, no keď si pre svoj úlovok prídete do obchodu, nenájdete ho tam.“
Mgr. Jana Dlhopolčeková, vedúca odboru ochrany spotrebiteľa, SOI: „Spotrebiteľ si chce kúpiť nejaký drahší prístroj v skvelej zľave, precestuje mnoho kilometrov a ten prístroj tam nedostane, pretože tam nie je. Inšpektori zistili, že ten tovar ani na sklade nebol.“
Barbora Jánošová: „Nárok na odškodné zákazník nemá. Predajcovi hrozí pokuta.“
Ing. Pavol Konštiak, PhD., 1. viceprezident Zväzu obchodu SR: „Zákazníka môžete dobehnúť raz, potom k vám už nepríde.“
Mgr. Jana Dlhopolčeková: „Vysvetľujú to tým, že nebol dodaný a podobne, ale v akciovom letáku sa nachádzal.“
Barbora Jánošová: „Pozor dávajte aj na rozdiel medzi akciou a dopredajom.“
Ing. Pavol Konštiak, PhD.: „Keď sa jedná o akciu, to znamená je tam znížená cena, ktorá je v letáku, tak by počas celej doby trvania toho letáku ten tovar mal byť na predajni. Čo sa týka dopredaja, tak to je dopredaj zásob, to znamená, že v určitú dobu ten tovar skrátka nie je.“
Barbora Jánošová: „Skontrolovať, z ktorej sumy bola zľava odpočítaná môže byť niekedy náročné.“
Mgr. Jana Dlhopolčeková: „Zľavu môže predávajúci vypočítať z akejkoľvek ceny, ktorá bola v cenovej evidencii, čiže nielen z tej ceny, ktorú mal tovar pred zľavou.“
Barbora Jánošová: „Medzi nedostatky patria aj zle vypočítané zľavy a inšpekcia upozorňuje - nestačí len pozrieť si cenovku, skontrolujte si, či vám túto cenu aj naúčtujú. Myslite aj na to, či ide o výpredaj, kde obchodník chce uvoľniť miesto novému tovaru, alebo je dôvod zľavy iný.“
Ing. Pavol Konštiak, PhD.: „Čo by si zákazník, na čo by si mal dávať pozor je samozrejme na kvalitu výrobku, pretože keď je znížená cena, tak mohol vyjsť z módy, môže mať krátku záruku alebo mohol stratiť atraktívnosť.“
Mgr. Jana Dlhopolčeková: „Veľmi často sa stáva, že si kúpia výrobky, nejaké textilné oblečenie, ktoré majú vadu a práve pre túto vadu boli zľavnené. A spotrebiteľ si často neuvedomí, že túto vadu už nemôže reklamovať.“

Barbora Jánošová: „Barbora Jánošová, televízia JOJ.“


Zdroj: [11.08.2018; TV JOJ; Noviny TV JOJ; 19:30; Barbora Jánošová / Adam Zavřel;Aneta Parišková]