Pozor pri akciách a zľavách
Pozor pri akciách a zľavách
Akcia, zľava, výpredaj, takéto nápisy opäť zaplavili výklady obchodov.
Adam Zavřel, moderátor: „Akcia, zľava, výpredaj, takéto
nápisy opäť zaplavili výklady obchodov.“
Aneta Parišková: „Pútajú pozornosť mnohých ľudí a
zaujíma sa o ne aj Slovenská obchodná inšpekcia, ktorá má na starosti aj
kontrolu akcií a zliav.“
Adam Zavřel: „Ak si myslíte, že chybný údaj na cenovke
po zľave je najčastejším problémom, mýlite sa. Kontroly ukazujú, že je to niečo
iné.“
Barbora Jánošová, redaktorka: „V schránke vám pristane
leták s neuveriteľnou akciou, no keď si pre svoj úlovok prídete do obchodu,
nenájdete ho tam.“
Mgr. Jana Dlhopolčeková, vedúca odboru ochrany
spotrebiteľa, SOI: „Spotrebiteľ si chce kúpiť nejaký drahší prístroj v skvelej
zľave, precestuje mnoho kilometrov a ten prístroj tam nedostane, pretože tam
nie je. Inšpektori zistili, že ten tovar ani na sklade nebol.“
Barbora Jánošová: „Nárok na odškodné zákazník nemá.
Predajcovi hrozí pokuta.“
Ing. Pavol Konštiak,
PhD., 1. viceprezident Zväzu obchodu
SR: „Zákazníka môžete dobehnúť raz, potom k vám už nepríde.“
Mgr. Jana Dlhopolčeková: „Vysvetľujú to tým, že nebol
dodaný a podobne, ale v akciovom letáku sa nachádzal.“
Barbora Jánošová: „Pozor dávajte aj na rozdiel medzi
akciou a dopredajom.“
Ing. Pavol Konštiak,
PhD.: „Keď sa jedná o akciu, to znamená je tam znížená cena, ktorá je v letáku,
tak by počas celej doby trvania toho letáku ten tovar mal byť na predajni. Čo
sa týka dopredaja, tak to je dopredaj zásob, to znamená, že v určitú dobu ten
tovar skrátka nie je.“
Barbora Jánošová: „Skontrolovať, z ktorej sumy bola
zľava odpočítaná môže byť niekedy náročné.“
Mgr. Jana Dlhopolčeková: „Zľavu môže predávajúci
vypočítať z akejkoľvek ceny, ktorá bola v cenovej evidencii, čiže nielen z tej
ceny, ktorú mal tovar pred zľavou.“
Barbora Jánošová: „Medzi nedostatky patria aj zle
vypočítané zľavy a inšpekcia upozorňuje - nestačí len pozrieť si cenovku,
skontrolujte si, či vám túto cenu aj naúčtujú. Myslite aj na to, či ide o
výpredaj, kde obchodník chce uvoľniť miesto novému tovaru, alebo je dôvod zľavy
iný.“
Ing. Pavol Konštiak,
PhD.: „Čo by si zákazník, na čo by si mal dávať pozor je samozrejme na kvalitu
výrobku, pretože keď je znížená cena, tak mohol vyjsť z módy, môže mať
krátku záruku alebo mohol stratiť atraktívnosť.“
Mgr. Jana Dlhopolčeková: „Veľmi často sa stáva, že si
kúpia výrobky, nejaké textilné oblečenie, ktoré majú vadu a práve pre túto vadu
boli zľavnené. A spotrebiteľ si často neuvedomí, že túto vadu už nemôže
reklamovať.“
Barbora Jánošová: „Barbora Jánošová, televízia JOJ.“
Zdroj: [11.08.2018; TV JOJ; Noviny TV JOJ; 19:30; Barbora
Jánošová / Adam Zavřel;Aneta Parišková]