Poctivé slovenské produkty dominujú vlastnej značke COOP Jednota

Podpora predaja slovenskej produkcie je jeden z kľúčových strategických cieľov COOP Jednoty, preto výrobky od slovenských dodávateľov v jej ponuke dominujú. Domácich producentov podporuje aj prostredníctvom produktov vlastnej značky, z ktorých až 85 % pochádza od slovenských dodávateľov.
Podpora predaja slovenskej produkcie je jeden z
kľúčových strategických cieľov COOP Jednoty, preto výrobky od slovenských
dodávateľov v jej ponuke dominujú. Domácich
producentov podporuje aj prostredníctvom produktov vlastnej značky, z ktorých
až 85 % pochádza od slovenských dodávateľov.
„Práve toto je cesta pre všetkých zákazníkov, ktorí
hla-dajú kvalitné potraviny
za výhodnejšiu cenu. Ponuka čerstvých a kvalitných slovenských potravín je hlavnou zásadou
nášho obchodného systému. Všetky tieto atribúty sa týkajú aj produktov, ktoré
ponúkame pod obalmi vlastnej značky," uviedol Ján Bilinský, predseda
predstavenstva COOP Jednoty Slovensko. U spotrebitefov je privátna značka
mimoriadne obľúbená, pretože ponúka široký sortiment výrobkov z rúk poctivých slovenských potravinárov. Jej populárnosť
potvrdzuje aj víťazstvo v spotrebiteľskom
prieskume Voľba spotrebiteľov - Najlepšia novinka 2022 v kategórii Syry (COOP
guľôčky syrové z produktového radu Mamičkine dobroty) a prvenstvo v kategórii
Pracie prostriedky (gél na pranie z produktového radu detergentov Perun).
Chute nášho detstva
Medzi najpopulárnejšie vlastné značky spomedzi všetkých
reťazcov patrí značka Mamičkine dobroty, ktorú vo svojich predajniach ponúka
práve COOP Jednota. „Naši zákazníci tieto výrobky ľahko identifikujú podľa
atraktívneho obalu s ľudovými motívmi. Pri výbere produktov do tejto kategórie
sme sa inšpirovali tradičnými domácimi jedlami našich mám a starých mám, na
ktoré sme zvyknutí z detstva. Zvlášť mliečny sortiment je u spotrebiteľov veľmi
obľúbený. Ide o mimoriadne kvalitné produkty, všetky výlučne slovenského
pôvodu," povedal Ján Bilinský. Mamičkine dobroty patria medzi najstaršie
kategórie, na trhu sú už viac ako desaťročie. Kedže dopyt po slovenských produktoch
ustavične rastie, rozširuje sa aj ponuka výrobkov pod touto značkou. V súčasnosti patrí do
kategórie Mamičkine dobroty 64 výrobkov, ktorých kvalita sa pravidelne
monitoruje v akreditovaných laboratóriách.
Atraktivitu produktov našich privátnych značiek
posilňuje aj rastúca inflácia
Predseda predstavenstva COOP Jednoty Slovensko Ján
Bilinský
Zákazník reaguje ráznejšie na rastúcu infláciu,
rozhoduje sa pragmaticky a cena je naďalej jedným z najdôležitejších faktorov
pri nákupnom rozhodnutí. Preto v poslednom období cítiť ešte výraznejší dopyt
po produktoch vlastnej značky.
COOP Jednota predáva výrobky pod vlastnou značkou už
viac ako dve dekády. Za ten čas získali prvenstvá v rôznych súťažiach a
prieskumoch. Prečo sú medzi zákazníkmi také obľúbené?
Vlastné značky COOP Jednota spĺňajú základný parameter,
ktorý zákazník preferuje, a to vysokú kvalitu za výhodnejšiu cenu. Motivujúci
pre zákazníkov je aj fakt, že naše privátne značky sa spájajú s tradíciou a vo
výraznej miere ide o výrobky
vyrobené na Slovensku. Zo
750 druhov tovaru pochádza až 85 % od slovenských dodávateľov. Ďalším významným
kritériom je fakt, že zákazníkovi garantujeme pravidelnú kontrolu kvality v
certifikovaných laboratóriách prevádzkovanú nad rámec požadovanej legislatívy.
Koľko výrobkov predávaných pod značkou COOP Jednota
máte v ponuke?
Počet produktov sa postupne rozširoval, až dosiahol
úroveň okolo 750 druhov. Rozdelené sú do rôznych kategórií. Úplne prvou bola
Dobrá cena, pod ktorú vlani patrilo 98 výrobkov. Nosnou a najväčšou kategóriou
je Tradičná kvalita. Atraktívny ľudový dizajn majú Mamičkine dobroty,
„hniezdo" Junior zahŕňa najmä výrobky určené najmenším zákazníkom.
Prémiovú kvalitu má kategória COOP Premium. Portfólio vlastnej značky sme pred
dvomi rokmi rozšírili o COOP Zelovoc na posilnenie sortimentu ovocia a
zeleniny, pribudla značka Biova zameraná na kozmetiku a výrobky osobnej hygieny
a značka Perun tvorená detergentmi určenými na starostlivosť o domácnosť.
Ktorá, resp. ktoré z vašich privátnych značiek u
zákazníkov najviac bodujú?
Naši zákazníci vnímajú a hodnotia privátne značky COOP
Jednota ako kvalitné, slovenské, tradičné, radi ich nakupujú a dôverujú im.
Medzi najobľúbenejšie produkty patria produkty dennej spotreby - mliečne
výrobky, múka, cestoviny, ryža, olej, hydina, sladké a slané snacky,
nealkoholické nápoje. Spotrebitelia ich dobre poznajú, nakupujú ich cielene a
radi. Z nepotravinárskych výrobkov je najviac predávaný toaletný papier. Čoraz
väčšej obľube sa teší značka Mamičkine dobroty, ktorá v sebe zahŕňa tradičné slovenské výrobky ako
bryndza, halušky, parenice, oštiepok, syrové nite, jogurty, vajcia z
podstielkového chovu a mnoho iných výrobkov. Rovnako obľúbená je však aj
kategória Dobrá cena, ktorej výrobky zákazníci na pulte ľahko rozoznávajú vďaka
príznačnej kockovanej grafike a majú ich v obľube pre ich overenú kvalitu a
výhodnú cenu. Aktuálne prebieha pri značke Dobrá cena redizajn, ktorý opäť
stavia na tradičnej kockovanej textúre, ale pomocou nových a moderných prvkov
robí obal atraktívnejší. Naši zákazníci radi nakupujú aj tovary pod značkou
Tradičná kvalita, táto značka v sebe zahŕňa najširší sortiment výrobkov rôznych
kategórií.
Zohľadňujete pri vlastných značkách aj ekologický
rozmer?
Už len samotný fakt, že väčšina výrobkov je od domácich dodávatelbv, takže k nám necestujú tisícky
kilometrov, dokazuje náš ekologický postoj. Zároveň sme v roku 2021 v rámci
kampane Jednot-ne-ekologicky začali na obaly vlastnej značky umiestňovať
grafické symboly triediacich kontajnerov, ktoré usmerňujú našich spotrebiteľov
pri triedení odpadu. Touto aktivitou zároveň inšpirujeme zákazníka na
zodpovednosť v oblasti ochrany prírody.
PR-CL
XP220712/01
Zdroj: [10.10.2022; Pravda; inzercia; s. 15; PR-CL XP20712/01]
Foto_zdroj: www.coop.sk