Plzeňský Prazdroj Slovensko v minulom roku posilnil. Úspech zaznamenali prémiové pivá

Dôraz na prémiové produkty aj špičkový servis popri čapovaní piva si získal priazeň zákazníkov a znamenal ďalší úspešný rok pre Plzeňský Prazdroj Slovensko.
Dôraz na prémiové produkty aj špičkový servis popri
čapovaní piva si získal priazeň zákazníkov a znamenal ďalší úspešný rok pre
Plzeňský Prazdroj Slovensko.
Spoločnosť s objemom vyše 1,6 milióna hektolitrov
zlepšila svoje predaje z predchádzajúceho roka o takmer šesť percent.
Medziročne tak opäť prekonala svoje predaje v On-trade aj Off-trade.
Úspech spoločnosti bol spojený s popularitou ležiakov,
ako aj segmentu nealkoholických pív. „Rok 2018 bol pre pivný trh mimoriadne
priaznivý, keďže pivná sezóna odštartovala už v máji. Slovenskí spotrebitelia radi
siahajú po kvalite, presúvajú sa k prémiovým značkám pív, čo potvrdzuje nárast
našich predajov v tejto kategórii. Minulý rok bol mimoriadne silný pre značku
Pilsner Urquell, ktorej predaj stúpol o vyše 12%. V prípade nealko segmentu
zákazníci potvrdili, že milujú chuť nealkoholického Birellu,“ hodnotí Martin
Grygařík (uprostred), obchodný riaditeľ Plzeňského Prazdroja Slovensko.
Spotrebitelia
častejšie siahali aj po značke Šariš. Tá stavila na návrat k národným tradíciám
a do predaja vstúpila s limitovanou edíciou originálnych plechoviek s vizuálom
tradičnej ľudovej výšivky. Zo skladov pivovaru zmizli takmer okamžite.
Zákazníci kvalitu domáceho ležiaka, piva Šariš, dlhodobo oceňujú, čo sa ukázalo
aj na jeho predajoch. Tie sa zvýšili o takmer osem percent. Skvelú chuť Zlatej
12-tky ocenili nielen spotrebitelia, ale aj odborná porota na prestížnej
medzinárodnej súťaži Monde Selection 2018.
Stabilnou súčasťou slovenského pivného trhu je už
portfólio Birellu, ktorého kvalitu oceňujú nielen zákazníci, ale aj odborná
verejnosť. Svedčia o tom výsledky prestížnej degustačnej súťaže Slovenská pivná
korunka 2018, kde prevalcoval svoju konkurenciu. Potvrdil tak svoju líderskú
pozíciu v segmente nealkoholických pív a naďalej si získava nových
spotrebiteľov, čo potvrdzuje takmer 13% nárast jeho predajov.
Významne stúpol záujem aj o ďalšie prémiové české
ležiaky Gambrinus a Radegast, ktoré si v minulom roku vychutnalo viac
zákazníkov a obe značky rástli v dvojciferných číslach.
K dlhodobým prioritám spoločnosti sa radí zvyšovanie
pivnej kultúry na Slovensku. Svojimi aktivitami sa aj v minulom roku prihlásila
k starej pivárskej pravde: „Sládok pivo varí, ale výčapník ho robí.“ Plzeňský
Prazdroj Slovensko naďalej pokračuje v úzkej spolupráci s prevádzkami, a to vo
forme vzdelávacieho programu Cervesario, či certifikáciou podnikov v rámci
programu Cech pivných majstrov. „Našou dlhodobou prioritou je zvyšovanie pivnej
kultúry, preto úzku spoluprácu s prevádzkami považujeme za kľúčovú. Pitie piva
sa aj na Slovensku stáva skutočným zážitkom, zákazníci vyššiu kvalitu servisu
oceňujú, čo má vplyv aj na predaj,“ vysvetľuje Branislav Kubiš, obchodný
riaditeľ pre predajný kanál reštaurácií a pohostinstiev.
Rastie aj obľúbenosť konceptových prevádzok, ktoré
zvyšujú štandardy zákazníkov na vybavenie, no aj na služby. V roku 2018
podporil Plzeňský Prazdroj Slovensko vznik viacerých podnikov. Novinkou sú
koncepty Šariša a Gambrinusu. Spoločnosť aj v minulom roku potvrdila svoju
nespornú rolu lídra v segmente čapovaného piva, v ktorom zlepšila svoj trhový
podiel, v On-trade rástla o 2 % a zvýšenie predajov o 8% zaznamenala aj v
Off-trade.
Rok 2019 sa pre Plzeňský Prazdroj Slovensko bude niesť
v znamení posilňovania svojej pozície na domácom pivnom trhu. „V marci sme
pivnú mapu obohatili o Šariš Ejl, ktorého chuťový profil je šitý na mieru slovenských spotrebiteľov. Pri novom
produkte sme nič nenechali na náhodu, do posledného detailu sme vyladili nielen
pivo, ale aj jeho názov. Veríme, že zákazníci tento krok ocenia a slovenská
verzia piva typu ALE si nájde svojich fanúšikov na celom Slovensku,“ vraví
Martin Grygařík.
Zdroj: [02.04.2019; touchit.sk; Tlačové správy; 21:09; redakcia touchIT]