Obchod očami Štefana Mácsadiho, predsedu predstavenstva Coop Jednoty Nové Zámky: Bratislavský zákazník vyhľadáva akciový tovar menej

Dva obchody v metropole už Coop Jednota Nové Zámky otvorila a aktuálne sa chystá na štart veľkoplošnej predajne Tempo Supermarket pri bratislavskom Národnom futbalovom štadióne. „Sme veľmi radi, že značku Coop Jednota po rokoch absencie znova plnohodnotne prinášame zákazníkom aj do hlavného mesta,“ vraví Štefan Mácsadi, predseda predstavenstva Coop Jednoty Nové Zámky.
Dva obchody v metropole už Coop Jednota Nové Zámky otvorila a aktuálne sa chystá na štart veľkoplošnej predajne Tempo Supermarket pri bratislavskom Národnom futbalovom štadióne. „Sme veľmi radi, že značku Coop Jednota po rokoch absencie znova plnohodnotne prinášame zákazníkom aj do hlavného mesta,“ vraví Štefan Mácsadi, predseda predstavenstva Coop Jednoty Nové Zámky.
Prečo sa sieť Coop Jednota z Bratislavy na vyše desať rokov vytratila?
Pred viac ako desiatimi rokmi sa vedenie vtedajšej Coop Jednoty Bratislava rozhodlo nepokračovať v prevádzkovaní predajní v systéme Coop. Neskôr však vznikli dve predajne Coop Jednota na Mierovej a Dulovom námestí. Tie sme sa rozhodli po zvážení a analýze bratislavského trhu odkúpiť, čím sme vytvorili jeden supermarket a druhú menšiu predajňu. Coop Jednota Nové Zámky tak vstúpila na bratislavský trh. Tento krok v podstate potvrdil naše očakávania. Vzniká ďalšia veľkoplošná predajňa Tempo Supermarket, ktorý čoskoro otvoríme na Národnom futbalovom štadióne.
Prečo sa práve Coop Jednota Nové Zámky rozhodla vstúpiť na bratislavský trh a otvoriť v hlavnom meste?
Stratégia nášho družstva je z dlhodobého hľadiska postavená práve na extenzívnom rozvoji. Donedávna sme pôsobili v troch okresoch, a to Nové Zámky, Levice a Komárno. Treba povedať, že možnosť ďalšej expanzie v tejto časti regiónu Slovenska je limitovaná. Z tohto dôvodu sme sa začali zamýšľať, ktorým smerom sa vydať na zabezpečenie perspektívneho rozvoja našej maloobchodnej siete predajní. Po komplexnej analýze sme sa rozhodli vstúpiť na bratislavský trh. Prijali sme ponuku na prenájom priestorov v obchodnej pasáži Národného futbalového štadiónu v Bratislave. A odkúpili sme maloobchodné predajne na Mierovej a Dulovom námestí. Sme veľmi radi, že značku Coop Jednota po rokoch absencie znova plnohodnotne prinášame zákazníkom aj do hlavného mesta.
Ako sa zatiaľ obchodom darí? Presadzujú sa v ostrej bratislavskej konkurencii?
Predajne na Mierovej a Dulovom námestí môžeme z dnešného pohľadu hodnotiť pozitívne. Naznačuje to nielen dosiahnutý maloobchodný obrat a ostatné ekonomické ukazovatele. Ale rovnako tiež pozitívna spätná väzba a ohlasy od samotných zákazníkov. Pochvaľujú si najmä dostupnosť širšieho sortimentu, bohatú ponuku slovenských produktov, vlastnú značku tovarov i poskytované doplnkové služby. Obchod je živý organizmus a my sme tu pre našich zákazníkov. Preto ochotne počúvame nielen ich pozitívne reakcie, ale hlavne pripomienky. Chceme si vybudovať dôveru, a preto budeme vždy hľadať konštruktívne riešenia, aby boli zákazníci s našimi službami spokojní a opätovne sa s radosťou vrátili na nákupy do predajní siete Coop Jednota.
Podľa vašich skúseností vyžadujú zákazníci v Bratislave iný tovar či služby ako spotrebitelia v regiónoch?
Nákupné správanie v Bratislave sa odlišuje od ostatných častí Slovenska. Tomu sme museli prispôsobiť dostupnosť rozmanitej ponuky sortimentu a rovnako vybavenie interiéru s dôrazom na prezentáciu čerstvých tovarov. Na základe prvotných poznatkov môžeme vyhodnotiť, že bratislavskí zákazníci nevyhľadávajú akciový tovar v takom pomere ako zákazníci v ostatných častiach nášho pôsobenia. Nakupujú na základe aktuálnej potreby s menšou hodnotou nákupného košíka. Pre nás však zostáva prioritou zabezpečovať kvalitnú ponuku i služby vo všetkých predajniach Coop Jednoty Nové Zámky, spotrebné družstvo.
Ako funguje donáška tovaru z bratislavských predajní prostredníctvom aplikácie Wolt?
Po pozitívnych skúsenostiach spolupráce so spoločnosťou Wolt v Nových Zámkoch sme sa rozhodli pokračovať od októbra aj v Bratislave. Trend online nakupovania potravín má úspech a význam predovšetkým vo väčších mestách. To sa nám potvrdilo hneď od začiatku spustenia aplikácie. Tešia nás predovšetkým pozitívne reakcie od zákazníkov, ktorí už službu osobne využili. Budeme vďační, ak zákazníci službu ohodnotia, aby sme mohli do budúcna vylepšovať prípadné nedostatky.