O NAŠICH ČLENOCH - ANDREA GONTKOVIČOVÁ: NECHCEME, ABY ZAMESTNANCI CHODILI DO PRÁCE. CHCEME, ABY BUDOVALI VÍZIU

Tabaková firma vidí potenciál rovnako v ľuďoch, ako aj vo vede, výskume a v inováciách. Zároveň tvrdí, že v 21. storočí už nikto nemusí fajčiť. Napriek tomu, že ide o korporáciu, panuje tu rodinná atmosféra. Nakoniec, je to miesto, kde zamestnanec dostane príležitosti a môže sa vypracovať až na tie najvyššie pozície. Dôkazom toho je aj šéfka Philip Morris pre Česko, Slovensko a Maďarsko Andrea Gontkovičová, ktorá hovorí o svojich začiatkoch, ale aj o dôležitých míľnikoch a bezdymovej ceste, po ktorej sa firma rozhodla vykročiť.
PHILIP MORRIS
Tabaková firma vidí potenciál rovnako v ľuďoch, ako aj
vo vede, výskume a v inováciách. Zároveň tvrdí, že v 21. storočí už nikto
nemusí fajčiť. Napriek tomu, že ide o korporáciu, panuje tu rodinná atmosféra.
Nakoniec, je to miesto, kde zamestnanec dostane príležitosti a môže sa
vypracovať až na tie najvyššie pozície. Dôkazom toho je aj šéfka Philip Morris
pre Česko, Slovensko a Maďarsko Andrea Gontkovičová, ktorá hovorí o svojich
začiatkoch, ale aj o dôležitých míľnikoch a bezdymovej ceste, po ktorej sa
firma rozhodla vykročiť.
Tento rok oslavuje Philip Morris na Slovensku dôležitý
míľnik. Uplynulo tridsať rokov, odkedy ste tu otvorili svoju pobočku, vy ste
súčasťou firmy od roku 1997. Ako si na to spomínate?
Spomínam si na začiatok, keď som prišla do Philip
Morris prvýkrát. Bol to ako vstup do Matrixu. Samí páni v oblekoch, upravení, a
jediné, čo mi tam chýbalo v porovnaní s Matrixom, boli už len čierne okuliare,
(smiech)
V tabakovej spoločnosti sa zrejme aj všade fajčilo.
Samozrejme. Vtedy to bolo zaužívané a bralo sa to
prirodzene, že sa fajčí v kanceláriách, na stretnutiach a dokonca na letiskách.
Kedysi neboli varovania na cigaretových krabičkách, reklamu ste mohli mať všade
a náš „kovboj" bol doslova hitom, a to napriek tomu, že sa vedelo, že to
škodí. Bolo to však „cool". Dnešní tridsiatnici si toto zrejme nedokážu
ani predstaviť.
Na prelome tisícročí sa začala regulácia a vznikali
oddelené a vyhradené priestory pre fajčiarov, prišla i regulácia cigaretových
krabičiek či komunikácie v médiách. Bolo to pre nás náročnejšie, a to po
všetkých stránkach - od vedeckej časti až po tú finančnú -, zároveň to
prinieslo riziko, či budú dospelí fajčiari nakupovať bezdymové výrobky. Napriek
všetkým tým rizikám sme sa rozhodli do toho ísť. Philip Morris robí v
skutočnosti najväčšiu protifajčiarsku kampaň v histórii.
Poďme ešte pred tou revolúciou naspäť na začiatok.
Pamätáte si na prvé pocity po nástupe do spoločnosti? Viete porovnať, ako sa
Philip Morris ako firma vyvíjala?
Okamžite som cítila dynamiku, profesionalitu, snahu a
pozornosť pre detaily. Keď sa na firmu pozerám teraz, určite vidím zmeny. Tá
zmena je nielen v pánskom kolektíve, pričom máme štyridsať percent žien v
manažmente a vo vedení a zamestnanecká populácia je tak vyrovnanejšia. Zmysel
pre detail, profesionalita a náročnosť na seba zostali, ale iné a nové je ešte
aj to, že kým vtedy tvorili základ biznisu horiace výrobky, dnes sme sa
posunuli do vízie sveta bez dymu a naše portfólio nehoriacich výrobkov zohráva
veľmi výraznú úlohu.
Hovoríte o tom, že vnímate zmenu spoločnosti v dvoch
rovinách?
Áno, ide o prerod zamestnancov a tímov a zároveň prerod
podstaty biznisu firmy.
Na začiatku ste asi nemohli vedieť, že o niekoľko rokov
neskôr sa bude hovoriť o tom, že PMI urobí skutočný zlom nielen v biznise, ale
aj v inováciách. Čim to bolo, že vás ako nefajčiarku zaujala tabaková
spoločnosť?
Pri prvom rozhovore s mojím budúcim šéfom som si
uvedomila, že viac ako práca samotná, ktorú mi ponúkali, sa mi páčila jeho
práca. A, samozrejme, som mu to aj povedala, že mu síce ďakujem za príležitosť,
ale že by som radšej zobrala jeho miesto. Vtedy som si nemyslela, že sa
dostanem na jeho pozíciu. Nástup do firmy bol pre mňa však určite veľmi
inšpiratívny a ašpiratívny zároveň.
Nebol prekvapený vašou otvorenosťou?
Zasmiali sme sa na tom, v danej chvíli sme to brali ako
vtip. Moje rozhodnutie nastúpiť záviselo do veľkej miery práve od neho. Obaja
máme rovnaký zmysel pre humor, taký ten anglický, a to sa mi páčilo.
Ale asi to nebola len idylka.
Prežili sme spolu pár rokov, ktoré boli pre mňa aj dosť
ťažké. Musím si to priznať, pretože som prišla zo „soft oblastí" rovno do
tvrdého biznisu. Už v prvých rokoch na asistentskej pozícii - aj keď sme
vedeli, že to nieje klasická, ale štartovacia pozícia - ma pustil do rôznych
obchodných oblastí. Hneď na úvod som dostala projekty a bolo ťažké prejsť od
čítania Dickensa a Cervantesa k tomu, ako sa vyvíjajú predaje a čo máme robiť v
marketingu, bola to príležitosť a vdbka tomu spomínanému humoru a nasadeniu som
cez to vyrástla.
Dnes ste generálnou riaditeľkou pre tri krajiny. Bola
niektorá z pozícii pre vás v tomto kľúčová?
Určite, bola to práve tá posledná External Affairs. Tu
som vyrástla cez slovenskú, českú až európsku úroveň, keď som sa stala
riaditeľkou pre External Affairs pre EÚ. V tom čase sa preberala a tvorila
legislatíva na európskej úrovni v podobe Smernice pre tabakové výrobky, ktorá
reguluje zloženie, možnosti predaja a dblšie podmienky pre tabakové výrobky.
Vtedy už bolo jasné, že budúcnosť tabaku sa mení na budúcnosť nikotínu a
vznikajú nové nikotínové výrobky, ktoré majú potenciál znížiť zdravotné riziko
dospelých fajčiarov, ktorí by inak ďalej pokračovali vo fajčení klasických
cigariet - vtedy sme tomu tak hovorili. My sme otvárali diskusie nových
nikotínových výrobkov a aj to, že by ich bolo vhodné nejakým spôsobom regulovať
na úrovni členských krajín a zároveň na európskej úrovni.
Bol to presne ten moment a pozícia, keď som si
uvedomila, že diskusia sa otvára na základe toho, že výrobky už existujú a veda
za nimi je silná, a potenciál, že sú menej škodlivé, sa potvrdí. Bola to
chvíľa, keď som si povedala, že tieto výrobky a lepšiu voľbu donesiem dospelým
fajčiarom na náš trh.
Mali ste hneď zozačiatku pocit, že tu zostanete
dvadsaťsedem rokov?
Nie, ale za ten čas som napočítala desať pozícií. To je
priemerná dĺžka akoby v jednej práci 2,7 roka. Desať šéfov, desať
„džobov", desať pracovných náplní. Naozaj som sa tu nikdy nenudilo.
Prešli ste si teda viacerými oblasťami?
S biznisom som sa najskôr zoznámila všeobecne, potom
som si prešla komunikáciu, médiá či spoločenskú zodpovednosť. Najviac ma
zaujala regulácia a fiškálne záležitosti. Neskôr som išla do expertnej skupiny
v Európe, kde som sa vyslovene ponorila do plánovania fiškálnych výpočtov. Bol
to iný svet, svet čísel a modelov, intelektuálne to bolo náročné.
Keď som sa vrátila, mala som na starosti celé oddelenie
External Affairs a presunula som sa do Čiech. Ako Slovenka som mala riešiť
externé vzťahy. A viete, ako to je. Vzťahy si človek buduje a má čo robiť vo
vlastnej krajine, ale poslať niekoho do inej krajiny, kde som tie vzťahy
nemala, to bol celkom experiment. Musela som sa na to pozrieť inak a aj
relatívne rýchlo si vzťahy vybudovať. Každá pozícia mi udala iný smer, ktorým
som sa musela načiahnuť. Táto gymnastika ma drží dodnes.
Ako ste dokázali prepojiť rodinný život so svojou
prácou, keď ste menili pozíciu a krajinu?
Vždy som chodila s rodinou, s manželom a dvomi deťmi,
či už to bola Česká republika, alebo napríklad Švajčiarsko. Deti mali vždy iné
štádium vývoja, a tak aj na rodinnom fronte to bolo farebné. Naučili sme sa
spoľahnúť sa na seba navzájom, boli sme na to štyria a bola to cirkulárna
záležitosť.
Ako to myslite?
Prvý sa spoľahol na druhého, druhý na tretieho, tretí
na štvrtého a ten zas na toho prvého. S manželom sme si to museli vedieť rozdeliť,
nemali sme napríklad možnosť v inej krajine nechať deti u babičky. Ako rodinu
nás to posilnilo.
Cítiť, že ste si zažili množstvo silných momentov. Aké
míľniky firmy by ste vyzdvihli?
Jednoznačne ma najviac ovplyvnilo, keď som začala
vnímať intelektuálnu výzvu vyriešiť problém, ktorý súvisí s fajčením. O tejto
problematike sa diskutuje desaťročia. Všetci o tom vedia, regulátori idú do
podstaty, máme vycizelovaný celý proces od toho, čo môžeme dať do cigariet, ako
ich baliť, cez to, čo dať na krabičku. Je tam jasne napísané, že fajčenie škodí
a potvrdzujú to aj lekári. Napriek tomu regulácia úplne nefunguje a
spotrebiteľské správanie dospelých fajčiarov sa výrazne nemení.
Čelní predstavitelia firmy si v rokoch 2008-2009
povedali - a to bolo pre mňa jedno z potvrdení, že som si dobre vybrala -, že
skúsia vyriešiť podstatu škodlivosti, ktorá súvisí s tým, že cigarety horia.
Rozhodli sa nájsť cestu a zistiť, či sa dá nikotín z tabaku dostať spôsobom,
ktorý bude podstatne a dokázateľne menej škodlivý.
Pre mňa to bol ako vstup do matematickej olympiády.
Navyše kedže nevyrábame inovácie len do zásuvky, museli sme myslieť na to, ako
to vedieť predať dospelému fajčiarovi.
Druhý z tých najvýraznejších míľnikov sú naše inovácie,
výskum, vývoj, vedomosti, ktoré máme o inhalačných zariadeniach či aerosóle, s
ktorými ideme o úroveň vyššie.
V roku 2021 získala naša firma prostredníctvom
akvizícií tri významné farmaceutické spoločnosti v Amerike, Británii a Dánsku.
Vstúpili sme tak do úplne novej oblasti, ktorá už nemá nič spoločné nielen s
tabakom, ale ani s nikotínom.
V spolupráci s týmito firmami chceme vyvíjať nové
riešenia, ktoré môžu byť odpoveďou na potreby veľkého množstva ľudí na celom
svete.
Môžete to priblížiť?
Áno. Počas uplynulých desaťročí sme získali rozsiahle
poznatky a skúsenosti s procesmi, ako sú inhalácia a aerosolizácia. Vieme, že
naše zariadenia dokážu efektívne dostať do tela nielen nikotín, ale aj iné
účinné látky, napríklad lieky.
Pri rôznych akútnych stavoch je rozhodujúca rýchlosť
aplikácie liekov, resp. účinných látok. Aplikácia formou inhalácie pomáha
urýchliť nástup účinnej látky. Príkladom môže byť infarkt myokardu, kde je
rozhodujúce rýchle podanie kyseliny acetylsalicylovej. Inhalácia tu dokáže
skrátiť nástup účinkov z dvadsiatich minút na dve minúty v porovnaní s užitím
klasických tabliet. Takéto riešenie práve prechádza v Amerike schvaľovaním
Úradom pre kontrolu potravín
a liečiv (Food and Drúg Administration - FDA).
A biznisovo to vidíte ako?
Ide o ďalšiu súčasť našej transformácie. Naša budúcnosť
sa stále viac sústreďuje na zdravie, vedu a nové technológie. Chceme prinášať
riešenia, ktoré zlepšujú životy ľudí a majú čisto pozitívny vplyv na
spoločnosť. Nová oblasť aktivít mimo nikotínu je pre nás dôležitou prioritou,
čo potvrdzuje aj cieľ, ktorý sme si stanovili. Už v roku 2025 majú čisté príjmy
PMI z týchto aktivít dosiahnuť sumu jednu miliardu dolárov.
Mala tieto vízie spoločnosť aj pred tými tridsiatimi
rokmi?
My sme firma, ktorá vždy dodržiava všetky regulácie,
nech už boli akokoľvek prísne. Vtedy sme boli naozaj hrdí na nášho
„kovboja", ale za uplynulé roky sme výrazne rozšírili biznis na tabakové a
nikotínové výrobky, ktoré nehoria.
Myšlienka „beyond nicotine" prišla v momente, keď
sme videli, že zariadenia dokážu veľmi účinne dodať do tela nikotín a že
dokážeme dospelých fajčiarov zbaviť cigariet. Máme na konte množstvo klinických
štúdií a vedeckých dokumentov. Úrad FDA dokonca nášmu produktu IQOS ako prvému
výrobku na nahrievanie tabaku udelil status „výrobku s modifikovaným rizikom so
zníženou mierou vystavenia ľudského organizmu škodlivým látkam". Zároveň
vo svojej správe konštatoval, že produkt je vhodný na podporu verejného zdravia
a očakáva, že môže prospieť k zdraviu populácie ako celku.
O aké detailné posudzovanie ide, ukazuje aj to, že len
spomínanému úradu sme odovzdali dokumentáciu v rozsahu dvoch miliónov strán.
Hovoríte o regulácii, ale ako má Philip Morris ošetrené
to, aby sa tieto výrobky nedostali k mladistvým?
Máme to veľmi jednoznačné a robíme všetko pre to, aby sa
do ich rúk nedostali. Sama mám deti a nechcem, aby im to niekto urobil. Aj
firma v tom má rovnako jasno.
Pri interakcii so zákazníkmi dodržiavame rôzne
podmienky, pričom najdôležitejšia z nich je interagovať len s dospelými
fajčiarmi. Jedným z najdôležitejších pravidiel, ktorými sa riadime, je, že
nikotínové výrobky nepatria do rúk mladistvým a nefajčiarom. Berieme to veľmi
vážne a prevencii sa venujeme aj nad rámec zákonov, ktoré sú už samy osebe
prísne. So zákazníkmi môžeme napríklad komunikovať iba v mieste predaja. Máme
vlastné prísne pravidlá, ktorými sa riadime. Do našich predajní môžu vstúpiť
iba plnoletí zákazníci. Ak prichádza dospelý fajčiar - rodič, nesmie vstúpiť do
predajne s dieťaťom. Školíme a motivujeme predajcov v partnerských predajniach,
po desaťročia podporujeme rôzne projekty na ochranu nefajčiarov.
Dobrým príkladom je iniciatíva Na veku záleží, v rámci
ktorej Slovenská obchodná inšpekcia, Úrad verejného zdravotníctva, domáce a zahraničné obchodné reťazce a ďalší maloobchodníci,
čerpacie stanice, trafiky a výrobcovia už dvadsaťpäť rokov realizujú mnohé
preventívne aktivity. Za štvrťstoročie boli vďaka tejto iniciatíve vyškolené
stovky tisíc predajcov a zrealizované pravidelné kontroly Slovenskej obchodnej inšpekcie
ohľadom dodržiavania zákona o predaji tabakových výrobkov mladistvým.
Nevyhnutnosť a zmysluplnosť prevencie dokazujú aj
samotné štatistiky pri poklese miery pochybení predajcov. Kým v roku 2004 bola
miera pochybenia pri predaji tabakových výrobkov neplnoletým na úrovni 89 percent,
v roku 2022 sa pohybovala na úrovni okolo 22 percent. To je skutočne obrovský
rozdiel, stále je však čo zlepšovať, pretože ideálne by bolo číslo nula.
Inovácie však prinášajú nielen technologické výzvy, ale
i biznisové.
Určite, meníme sa. Biznis je intelektuálnejší a
náročnejší. Ak to mám povedať úplne jednoducho, tak cigarety stačí vyrobiť a
dospelý fajčiar si ich kúpi. Na druhej strane pri lepších alternatívach a
bezdymových výrobkoch je to neustály proces zlepšovania jednak samotného
výrobku a zároveň aj vzdelávania dospelého fajčiara, aby už nemusel siahnuť po
cigaretách.
Tak ako je milión dospelých fajčiarov na Slovensku,
existuje milión ciest, ako sa k nim dostať. Pred tridsiatimi rokmi sme tých
zákazníkov nepoznali, poznali sme ich len na základe toho, čo zmizlo z políc v
obchode. Dnes je miera spoznávania zákazníka úplne inde a začína to našou vedou
a výskumom v laboratóriu vo Švajčiarsku, prechádza digitálnou komunikáciou,
priamou komunikáciou na kamennej prevádzke až cez zodpovedný predaj a marketing.
Dokáže byť Philip Morris na tepe s inováciami?
Určite. Kým za stopäťdesiat rokov bolo najväčšou
inováciou to, že sa do cigariet dal filter, tak za uplynulých pár rokov sme
urobili neskutočný pokrok. Úplná zmena prišla s novinkou IQOS, ktorá bola po prvýkrát
uvedená v Japonsku a Taliansku v roku 2014. V júni 2017 sme IQOS priniesli na
Slovensko a odvtedy máme už štvrtú generáciu tohto zariadenia. Rýchlosť
inovácií v oblasti nikotínových produktov je fascinujúca.
Stále je to až neuveriteľné, že tabaková firma plánuje
skoncovať s cigaretami. Keď manažment pred pätnástimi rokmi predstavil svoje
vízie o bezdymových alternatívach, ako ste to všetci prijali? Hovoríme tu o
akejsi revolúcii?
Áno, revolúcia bola náročná rovnako vnútorne aj
externe. Osobne ma dokážu veci nadchnúť. Pre mnohých to mohla byť v určitom
zmysle strata stability, toho, čo poznáme, ale aj strata istoty. Museli sme
veľmi rýchlo, za pochodu a drasticky meniť vnútorné nastavenie firmy. Bol to
startup v korporáte.
Tak ako ste inovativni v biznise a vo vede, ste
inovativni aj smerom k zamestnancom?
Naozaj držíme krok s dobou. Keď prišiel piatok 13.
marca 2020 covid, neboli ešte opatrenia, ale my sme si povedali, že situácia je
vážna a že najdôležitejšia je bezpečnosť a zdravie zamestnancov a ich rodín.
Okamžite v ten deň sme mali videokonferenciu a nariadili sme horne office.
Urobili sme to doslova v priebehu pár hodín, takže ako firma sme natoľko
inovativni, že dokážeme okamžite reagovať na to, čo sa práve deje.
Zároveň sme silne vzťahová organizácia a zamestnancom
ponúkame tridsať rokov stabilitu, flexibilitu a inovatívnosť v podobe viacerých
aktivita sociálnych programov. Máme štruktúrovaný prístup k odmeňovaniu. Vo
firme je dôležitý vzájomný rešpekt, inkluzivita a dávanie príležitostí všetkým
bez rozdielu.
Naša firemná kultúra je založená na obojstrannej
spätnej väzbe. Dvakrát ročne robíme prieskum, kde meriame mieru spokojnosti
zamestnancov, a za posledné tri roky sú výsledky za Slovensko, Česko a Madársko
na prvom mieste v rámci Európy. U nás sú dvere vždy otvorené. Vytvárame tiež
zamestnanecké záujmové skupiny, aby sme lepšie poznali potreby našich
zamestnancov. Deväťkrát po sebe sme získali prestížny medzinárodný certifikát
Top Employer Slovakia.
Dostali sme aj certifikát rovného odmeňovania Equal
Salary. U nás to neznamená len to, že ak je na tej istej pozícii žena, tak bude
rovnako ohodnotená ako muž. V skutočnosti to má celú škálu iných kritérií,
ktoré sem počítame.
Aké konkrétne?
Príkladom je rovnosť v prístupe k profesionálnemu rastu
a vzdelávaniu a príležitosti, keď sa v rodine narodí dieťa. My už nemáme len
materskú dovolenku, ale máme aj rodičovskú.
Vďaka týmto benefitom zrejme získate aj ideálnych ľudí,
ktori chodia do práce s radosťou.
Nechceme, aby zamestnanci chodili do práce. My chceme,
aby budovali víziu. Súčasná vízia posúva Philip Morris z „Humanity minus"
smerom k „Humanity plus". To sú dobré správy nielen pre dospelých
fajčiarov. Preto aj hovoríme, aby ľudia nechodili pracovať do práce, ale aby
pracovali na vízii a aby realizovali stratégie, ktoré nám pomôžu túto víziu
zrealizovať. Ako si to tu urobíme, také to tu budeme mať. A keď pracujeme v
korporáte, tak je veľmi dôležitý dialóg, nastavenie mysle.
V rámci firmy si budujeme nové zručnosti, aj
technologické, či už hovoríme o špecialistoch na dizajn, marketing, IT Pred
tridsiatimi rokmi sme si nevedeli predstaviť, že budeme obsadzovať pozície ako
toxikológ, fyzik, lekár, vedec -jednoducho pozície, ktoré by nikto neočakával.
Vo švajčiarskom laboratóriu pracuje takmer tisíc odborníkov.
Ako je to potom s fluktuáciou vašich zamestnancov?
Je veľmi nízka, na úrovni troch percent.
To je skutočne nízke číslo, vďaka ktorému môžeme
spoločnosť Philip Morris označiť za dôveryhodného zamestnávateľa. Vráťme sa
však k vašim bezdymovým výrobkom. Prečo by dospeli fajčiari mali veriť
bezdymovým alternatívam?
Pretože sú pre nich lepšou voľbou, než pokračovať vo
fajčení cigariet, a dokázateľne budú žiť lepší a plnohodnotnejší život. Ale to
nerastie len tak na stromoch. Zmena štýlu je bolestivá, každý máme svoje zvyky,
ale čím skôr prepíšeme pásku v mozgu, tým skôr si začneme uvedomovať, či je to
zmena k lepšiemu alebo horšiemu. Pri našich vedecky podložených bezdymových
alternatívach máme fakty, len ich väčšina dospelých fajčiarov potrebuje zažiť a
premazať tú pásku. Hovorí sa, že to je sedem až desať dní, ktoré je potrebné
prekonať. Ak toto dospelý fajčiar vydrží bez klasických cigariet, tak sa mu
otvoria senzory, oblasti života a emócie, na ktoré dávno zabudol. Začína sa
cítiť lepšie, môže menej kašlať, lepšie sa mu môže ísť po schodoch, nezapáchajú
mu vlasy dymom a má to, samozrejme, aj iné kozmetické benefity. Väčšina týchto
dospelých užívateľov sa už ku klasickým cigaretám nakoniec nevráti.
Z vašich slov je cítiť, že tie tri dekády firmy na
Slovensku boli veľmi intenzívne. Čo by ste na záver zaželali spoločnosti Philip
Morris Slovakia k tridsiatym narodeninám?
Aby sa nám podarilo vybudovať budúcnosť bez dymu čím
skôr. Moja vnútorná motivácia je stihnúť to ešte predtým, kým odídem do
dôchodku. Myslím si, že je to možné. Aj nadblej budeme pokračovať v inováciách
a individuálnej komunikácii s dospelými zákazníkmi. Potrebujeme k tomu tiež
regulátorov, ktorí o tom začnú rozprávať aj na Slovensku, a zároveň potrebujeme
aj pomoc konkurencie, aby sme spoločne budovali povedomie o menej rizikových
alternatívach pre dospelých fajčiarov. Hoci sme vykročili správnym smerom a
doterajšie výsledky sú viac ako uspokojivé, vie.me, že nás čaká ešte dlhá
cesta, na ktorej si budeme musieť pomáhať.
V neposlednom rade želám aj našim zamestnancom veľa
motivácie a nápadov. Patrí im obrovská vdaka, pretože svojím dennodenným
nasadením pomáhajú premietnuť vízie Philip Morris do reality, čím prispievajú k
premene Slovenska na čistejšie a lepšie miesto na život.
Tento obsah vznikol v spolupráci s klientom. Foto:
Jakub Klimo
" NAŠE ZARIADENIA DOKÁŽU EFEKTÍVNE DOSTAŤ DO TELA
NIELEN NIKOTÍN, ALE AJ INÉ ÚČINNÉ LÁTKY, NAPRÍKLAD LIEKY.
" HOVORÍ SA, ŽE TO JE SEDEM AŽ DESAŤ DNÍ, KTORÉ JE
POTREBNÉ PREKONAŤ. AK TO DOSPELÝ FAJČIAR VYDRŽÍ BEZ KLASICKÝCH CIGARIET,
OTVORIA SA MU SENZORY, OBLASTI ŽIVOTA A EMÓCIE, NA KTORÉ DÁVNO ZABUDOL
ROKY, KTORÉ STOJA ZATO
„5 mojimi kolegami odvážne budujeme víziu sveta bez
dymu. Nie sme len zamestnanci, ale predovšetkým architekti spoločného
sna."
Andrea Gontkovičová
generálna riaditeľka Philip Morris pre Českú republiku,
Slovensko a Maďarsko
PHILIP MORRIS SLOVAKIA
pr-cl
Zdroj: [06.07.2023; Forbes; PRESTIGE; s. 29,30,31,32,33,34,35; PHILIP MORIS]
Zdroj foto: Vladimír KIVA Novotný