Najviac slovenských dodávateľov vo vlastnej značke má COOP Jednota
Nový koronavírus zmenil nákupné správanie Slovákov. Frekvencia nákupov sa znížila, posilnila sa pozícia menších predajní a predajní na vidieku. Ekonomický dopad koronakrízy pocítili aj spotrebitelia, zvýšil sa dopyt po akciových výrobkoch a po privátnych značkách.
Nový koronavírus zmenil nákupné správanie Slovákov.
Frekvencia nákupov sa znížila, posilnila sa pozícia menších predajní a predajní
na vidieku. Ekonomický dopad koronakrízy pocítili aj spotrebitelia, zvýšil sa
dopyt po akciových výrobkoch a po privátnych značkách.
„Pandémia potvrdila spoločenskú zodpovednosť obchodného
systému COOP Jednota. Prostredníctvom takmer 2 100 predajní vo viac ako 1 400
mestách a obciach Slovenska
sme spotrebiteľom
umožnili realizovať nákupy v blízkosti ich bydliska. Ďalšie mesiace ukážu, aký
veľký bude dopad nového koronavírusu na slovenskú ekonomiku, môžem však
potvrdiť, že ako zodpovedý predajca bude COOP Jednota aj naďalej pokračovať vo
férovej spolupráci so svojimi ochodnými partnermi. Podporovanie domácej výroby,
lokálnych dodávateľov a udržanie pracovných miest považujeme za nesmierne
dôležitý krok pre slovenské hospodárstvo,“ konštatuje Branislav Lellák, vrchný
riaditeľ obchodnej sekcie COOP Jednoty Slovensko.Retailoví analytici predikujú,
že jedným z dôsledkov pandémie bude návrat spotrebiteľov k tradičnému trhu a
posilnenie lokálnych prevádzok. „Veľkú úlohu zohrá tradičný trh, ľudia už
nebudú chcieť alebo si nebudú môcť dovoliť cestovať za vzdialenejšími
predajňami, a preto budú nakupovať viac lokálne a v blízkosti svojich domovov,“
uvádza Pavol Zajac, tím líder oddelenia retailer services spoločnosti
Nielsen.Obchodná politika COOP Jednoty je zameraná predovšetkým na predaj slovenských potravín. Najstarší domáci reťazec podporuje slovenských dodávateľov aj
prostredníctvom vlastnej značky (VZ), ktorú tvorí 728 druhov tovaru. Špecialisti
na retail predpokladajú, že v dôsledku koronakrízy budú spotrebitelia viac
premýšľať nad nakupovaním, znížia svoje výdavky na značkové výrobky a viac sa
zamerajú na nákup produktov z radov privátnych značiek. „V uplynulých týždňoch
prešlo 43 %* spotrebiteľov od svojich obľúbených značiek práve k privátnym
značkám,“ pokračuje Pavol Zajac z agentúry Nielsen. „V COOP Jednote si
uvedomujeme, že zákazníci budú vzhľadom na finančnú situáciu svoje nákupy viac
optimalizovať, preto je dôležité, aby reťazce podporovali domácich výrobcov a
spracovateľov aj cez vlastnú značku. Uplynulé mesiace potvrdili nesmierny
význam potravinovej
sebestačnosti, ktorú má Slovensko
veľmi nízku,“ tvrdí vrchný riaditeľ Branislav Lellák.
Najstaršia maloobchodná sieť má na výrobky VZ najvyššie
kritériá. „Kvalita COOP výrobkov súvisí aj s tým, že ich iniciatívne
podrobujeme viacstupňovým kontrolám. Zásada, že čím viac kontrol, tým lepšie
chránené oprávnené záujmy spotrebiteľa u nás platí dvojnásobne,“ dodáva
Branislav Lellák, vrchný riaditeľ obchodnej sekcie COOP Jednoty Slovensko. Výrobky VZ COOP Jednoty sú pre
svoj pomer výhodnejšiej ceny a vysokej kvality medzi spotrebiteľmi veľmi
obľúbené a ich predaj v čase koronavírusu ešte stúpol. „V prvom kvartáli 2020
vzrástli tržby za predaj vlastnej značky v sieti COOP Jednota o 11,9 %, čo je
viac, ako bol priemerný rast na celom maloobchodnom trhu (+7,8 %),“ vyčísľuje
Pavol Zajac zo spoločnosti Nielsen. Počas marca a apríla, kedy sa spotrebitelia
zásobili vo väčšom objeme, patrilo medzi najpredávanejšie výrobky VZ už
tradične mlieko (polotučné aj plnotučné), toaletný papier a múka (hladká a
polohrubá). V danom období zaznamenala COOP Jednota výrazný nárast predaja aj v
iných kategóriách, najmä v drogérii a v cestovinách.
Zdroj: [07.07.2020; ta3.com; PR správy; 15:56; PR]
Foto_zdroj: COOP Jednota.
Spotrebitelia si zvolili mak modrý značky COOP Jednota za jeden z najlepších výrobkov na trhu privátnych značiek.