Plzeňský Prazdroj tento mesiac definitívne končí s pivom v plaste

Plzeňský Prazdroj na Slovensku tento rok definitívne ukončil stáčanie piva do PET fliaš a jeho predaj zákazníkom. Spoločnosti sa cieľ podarilo naplniť o rok skôr, ako pôvodne plánovala vo svojej stratégii udržateľnosti. V spojení s novým zálohovým systémom tak Prazdroj postupuje v ambícii dosiahnuť plnú cirkularitu svojich obalov. Pozornosť bude upriamovať najmä na vratné fľaše a zvyšovanie podielu recyklátu v plechovkách.

Plzeňský Prazdroj na Slovensku tento rok definitívne ukončil stáčanie piva do PET fliaš a jeho predaj zákazníkom. Spoločnosti sa cieľ podarilo naplniť o rok skôr, ako pôvodne plánovala vo svojej stratégii udržateľnosti. V spojení s novým zálohovým systémom tak Prazdroj postupuje v ambícii dosiahnuť plnú cirkularitu svojich obalov. Pozornosť bude upriamovať najmä na vratné fľaše a zvyšovanie podielu recyklátu v plechovkách.
Už minulý rok sa podarilo Plzeňskému Prazdroju Slovensko urobiť významný krok na ceste k udržateľnosti. Ako prvé z pivného PETu v roku 2020 odišli značky Gambrinus a Šariš, vďaka čomu ušetrila spoločnosť viac ako 500 ton plastu ročne. Prazdroj teraz potvrdzuje definitívny odchod od pivného PETu aj v prípade zvyšných dvoch značiek, ktoré ešte mali v ponuke pivo v plaste – Smädný Mních a Velkopopovický Kozel.
„Cirkularita je u nás v Prazdroji jedným z hlavných pilierov udržateľnej stratégie. Keďže pivné PET fľaše musia obsahovať špeciálnu membránu, ktorá znemožňuje z tohto obalu vyrobiť opäť pivnú PET fľašu, rozhodli sme sa na ceste k plnej cirkularite obalov od nich upustiť úplne. Už na jeseň sme prestali stáčať pivo do PET fliaš, teraz sa iba dopredá to, čo je ešte aktuálne na skladoch,“ hovorí Martin Grygařík, obchodný riaditeľ spoločnosti Plzeňský Prazdroj Slovensko. Je teda možné, že v súvislosti s dopredajom skladových zásob sa v prvých týždňoch budúceho roka spotrebitelia s pivom v PET fľašiach ešte stretnú.
Slováci uprednostňujú zálohovateľné obaly
Dôležitú úlohu na ceste k udržateľnosti zohrali aj samotní spotrebitelia, ktorí začali siahať viac po vratných obaloch. Aj nedávne prieskumy pivovarníkov z leta tohto roka potvrdili, že Slováci postupne prechádzajú k udržateľnému životnému štýlu, pričom takmer 58 % z nich deklarovalo, že uprednostňuje práve zálohovateľné obaly pred jednorazovými. Vratné sklenené fľašky sa tešia čoraz väčšej obľube a ich popularita na Slovensku rastie. Prazdroj kúpu piva vo vratnom skle dlhodobo podporuje a ukázalo sa, že spotrebitelia to oceňujú. Predaje pív v tomto balení totiž medziročne vzrástli nad očakávania, takmer až o 20 % a vratné fľaše sa tak stali druhou najsilnejšou kategóriou z hľadiska objemov baleného piva na Slovensku.
Rovnako ako na vratné sklenené fľaše sa Prazdroj zameriava aj na zvyšovanie podielu recyklátu v pivných plechovkách. „Sme si istí, že v súvislosti s novým zálohovým systémom Slováci uvítajú možnosť vrátiť plechovky do predajní a dopomôžu tak k prakticky nekonečnej recyklácii hliníka bez dopadu na jeho kvalitu. Z plechovky sa tak opäť bude môcť stať plechovka, čo je v súlade aj s našou ambíciou dosiahnuť plnú cirkularitu obalov do roku 2030. Tá sa javí ako najefektívnejšia zo všetkých spôsobov zaobchádzania s použitými obalmi,“ vysvetľuje na záver Martin Grygařík.

Zdroj:  20. decembra 2021