• Slideshow - header
  • Slideshow - header
  • Slideshow - header
  • Slideshow - header
  • Slideshow - header
  • Slideshow - header
  • Slideshow - header
  • Slideshow - header
  • Slideshow - header
  • Slideshow - header
  • Slideshow - header
  • Slideshow - header
  • Slideshow - header
  • Slideshow - header
  • Slideshow - header
  • Slideshow - header
  • Slideshow - header
  • Slideshow - header
  • Slideshow - header
  • Slideshow - header
  • Slideshow - header
  • Slideshow - header
  • Slideshow - header
  • Slideshow - header
  • Slideshow - header
  • Slideshow - header
  • Slideshow - header
  • Slideshow - header
  • Slideshow - header
  • Slideshow - header
  • Slideshow - header
  • Slideshow - header

Stanovisko Zväzu obchodu a cestovného ruchu SR k rozdielnej kvalite potravín dodávaných na slovenský trh

23.02.2017
Každý výrobca potravinárskeho tovaru, ktorý vyrába a dodáva na trh výrobok  pod konkrétnou  -identickou-  obchodnou značkou by mal garantovať, že zloženie a kvalita tohto výrobku je rovnaká nielen na Slovensku, ale aj v rámci EÚ a dokonca  u svetových značiek i na všetkých trhoch. Neobstoja námietky o iných chuťových či kvalitatívnych nárokoch spotrebiteľov v rôznych krajinách či regiónoch.

Zloženie výrobku je vo výlučnej kompetencii výrobcu, ktorý zodpovedá za jeho obsah a zloženie. Obchodníci nesúhlasia so zavádzajúcimi praktikami a žiadajú výrobcov, rovnako ako ich zákazníci a spotrebiteľská verejnosť, dodržiavať zásadu zhody a nie diskriminácie práv zákazníka.

Každý výrobca má možnosť prípadné vážne regionálne rozdielnosti oproti štandardnej chuti či  kvalite zloženia výrobku riešiť iným názvom resp. označením výrobku a nezavádzať spotrebiteľa. 

Odlišne označený výrobok môže mať a mal by mať aj inú cenu, ako známy značkový výrobok. 

Inak ide o  zrejmý  ekonomický  úmysel výrobcu  znížiť svoje náklady s cieľom zarobiť viac na na niektorých  tzv. mäkkých trhoch, kde sa  takáto rozdielna kvalita toleruje. 



 


« Späť